vasa i mitt hjärta :)<3

tänkt att jag skulle skriva upp den otroligt vackra låten om vasaskolan :)

Vasa i mitt hjärta
(melodi: stockholm i mitt hjärta)

sorlet det stiger i trappen
det skrattas och pratas där
Vasa i gryningen strålar
Massor av ämnen vi lär
Med buss från olika ställen
cykel och promenad
vi möttes på Vasaskolan
Mitt i Örebro stad.

Vasa i mitt hjärta
låt mig besjunga dig nu
Åldrad i ungdomliga grönska
vår skola, har varit du
av skolor jag känner i världen
är du det plugg som fått allt
under åren har många passerat
en blandning av sött och salt

sommaren står nu för porten
dags för en lång ledighet
med många lata dagar
Bad,sol och abborre-met
I höst väntar olika ställen
nya vänner vi får
men vi glömmer inte Vasa
Varifrån vi strax går

Vasa i mitt hjärta
låt mig besjunga dig nu
åldrad i undomlig grönska
vår skola, har varit du
av skolor jag känner i världen
är du det plugg som fått allt
under åren har många passerat
en blandning av sött och salt


ja så lät det ;) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0